Terminsplanering VT 2017
årskurs 2
|
|||
Vecka
|
Aktivitet
|
Vad vill vi uppnå med aktiviteten?
|
Övrigt
|
2
|
Racketspel
|
Eleverna ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga
att delta i lekar och spel med målet att följa regler samt utveckla sin
samarbetsförmåga och respekt för andra. I samband med spel och lekar ska
eleverna ges möjlighet att utveckla sin rörelseförmåga i form av
grovmotoriska grundformer.
|
Elever lediga
mån |
3
|
Racketspel
|
|
|
4
|
Målspel
|
Eleverna ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att delta i lekar och
spel med målet att följa regler samt utveckla sin samarbetsförmåga och
respekt för andra. I samband med spel och lekar ska eleverna ges möjlighet
att utveckla sin rörelseförmåga i form av grovmotoriska grundformer.
|
|
5
|
Målspel
|
|
|
6
|
Dans, rytm, rörelse
|
Eleverna ska ges möjlighet
att få arbeta med takt och rytm i lekar, danser och rörelser till musik.
Eleverna ska ges möjlighet att utveckla sammansatta grovmotoriska grundformer
i danser och rörelse till musik.
|
|
7
|
Säkerhet och
skridskor
|
Eleverna ska ges
möjlighet att lära sig mer om säkerhet och hänsynstagande vid lekar och vid
natur- och utevistelser.
|
Skridskor Östermalms
IP
|
8
|
Dans, rytm, rörelse
|
Eleverna ska ges möjlighet
att få arbeta med takt och rytm i lekar, danser och rörelser till musik.
Eleverna ska ges möjlighet att utveckla sammansatta grovmotoriska grundformer
i danser och rörelse till musik.
|
|
9
|
SPORTLOV
|
|
|
10
|
Dans, rytm, rörelse
|
Eleverna ska ges möjlighet
att få arbeta med takt och rytm i lekar, danser och rörelser till musik.
Eleverna ska ges möjlighet att utveckla sammansatta grovmotoriska grundformer
i danser och rörelse till musik.
|
|
11
|
Gymnastik
|
Eleverna ska ges
möjlighet att utveckla sin rörelseförmåga genom att utföra grovmotoriska
grundformer samt sammansatta former i redskapsgymnastik. Eleverna ska ges
möjlighet att utveckla sina kunskaper om säkerhet och hänsynstagande i
samband med lekar.
|
|
12
|
Gymnastik
|
|
|
13
|
Gymnastik
|
|
|
14
|
Orientering
|
Eleverna
ska ges möjlighet till att lära sig att orientera i närmiljön och lära sig om
enkla kartors uppbyggnad. Eleverna får i samband med orienteringen möjlighet
att lära sig allemansrättens grunder samt möta lekar i natur- och utemiljö.
|
|
15
|
PÅSKLOV
|
|
|
16
|
Orientering
|
Eleverna
ska ges möjlighet till att lära sig att orientera i närmiljön och lära sig om
enkla kartors uppbyggnad. Eleverna får i samband med orienteringen möjlighet
att lära sig allemansrättens grunder samt möta lekar i natur- och utemiljö.
|
Utomhusidrott börjar
Lovdag mån |
17
|
Orientering
|
|
|
18
|
Miljövecka - Allemansrätten
|
Temavecka miljö i alla
ämnen. Eleverna ska ges möjlighet att lära sig om allemansrättens grunder
samt lekar i natur- och utemiljö.
|
Lovdag mån
|
19
|
Utelekar/Friidrott
|
Eleverna ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga
att delta i lekar och spel med målet att följa regler samt utveckla sin
samarbetsförmåga och respekt för andra. I samband med spel, lekar och
idrotter ska eleverna ges möjlighet att utveckla sin rörelseförmåga i form av
grovmotoriska grundformer.
|
|
20
|
Friidrott
|
|
|
21
|
Friidrott/Utelekar
|
Lovdag
tors fre
Lilla
OS onsdag
|
|
22
|
Utelekar
|
|
|
23
|
SKOLAVSLUTNINGSVECKA
|
Terminsplanering VT 2017 årskurs 4-5 |
|||
Vecka
|
Aktivitet
|
Vad vill vi uppnå med aktiviteten?
|
Övrigt
|
2
|
Racketspel
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att delta i lekar, spel och
idrotter som innefattar sammansatta motoriska grundformer i olika miljöer och
varierar och anpassar sina rörelser till aktiviteten. Eleverna ska ges
möjlighet att samtala om sina upplevelser av fysiska aktiviteter och hur
aktiviteterna kan påverka hälsan och den fysiska förmågan.
|
Elever
lediga
mån |
3
|
Racketspel
|
|
|
4
|
Målspel
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att delta i lekar, spel och
idrotter som innefattar sammansatta motoriska grundformer i olika miljöer och
varierar och anpassar sina rörelser till aktiviteten. Eleverna ska ges
möjlighet att samtala om sina upplevelser av fysiska aktiviteter och hur
aktiviteterna kan påverka hälsan och den fysiska förmågan.
|
|
5
|
Målspel
|
|
|
6
|
Dans,
rytm, rörelse
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin rörelseförmåga. De ska ges möjlighet att
utveckla deras förmåga att till musik och i danser anpassa sina rörelser till
takt och rytm.
|
|
7
|
Säkerhet
vatten och skridskor
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att vistas i utemiljöer under
olika årstider och få förståelse för värdet av ett aktivt friluftsliv. Eleverna
ska även ges möjlighet att lära sig hantera nödsituationer vid vattnet med
hjälpredskap.
|
Skridskor
Östermalms
IP
|
8
|
Dans,
rytm, rörelse
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin rörelseförmåga. De ska ges möjlighet att
utveckla deras förmåga att till musik och i danser anpassa sina rörelser till
takt och rytm.
|
|
9
|
SPORTLOV
|
|
|
10
|
Dans,
rytm, rörelse
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin rörelseförmåga. De ska ges möjlighet att
utveckla deras förmåga att till musik och i danser anpassa sina rörelser till
takt och rytm.
|
|
11
|
Gymnastik
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin rörelseförmåga genom att delta i lekar och
idrotter som innefattar sammansatta motoriska grundformer i olika miljöer,
samt kunna variera och anpassa sina rörelser till aktiviteten.
|
|
12
|
Gymnastik
|
|
|
13
|
Gymnastik
|
|
|
14
|
Orientering
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att orientera sig i bekanta
miljöer med hjälp av kartor. Eleverna ska utveckla sin förmåga att genomföra
olika aktiviteter i natur och utemiljö med anpassning till olika förhållanden
och till allemansrättens regler.
|
|
15
|
PÅSKLOV
|
|
|
16
|
Orientering
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att orientera sig i bekanta
miljöer med hjälp av kartor. Eleverna ska utveckla sin förmåga att genomföra
olika aktiviteter i natur och utemiljö med anpassning till olika förhållanden
och till allemansrättens regler.
|
Utomhusidrott
Lovdag mån |
17
|
Orientering
|
|
|
18
|
Miljövecka Allemansrätten
|
Temavecka
miljö i alla ämnen. Eleverna ska utveckla sin förmåga att genomföra olika
aktiviteter i natur och utemiljö med anpassning till olika förhållanden och till
allemansrättens regler.
|
Lovdag
mån
|
19
|
Samarbetslekar
|
Eleverna
ska ges möjlighet att delta i lekar, spel och idrotter som innefattar
sammansatta motoriska grundformer i olika miljöer och varierar och anpassar
sina rörelser till aktiviteten.
|
|
20
|
Friluftsliv
|
Eleverna
ska ges möjlighet att utveckla sin förmåga att genomföra aktiviteter i natur
och utemiljö med anpassning till olika förhållanden och till allemansrättens
regler.
|
|
21
|
Utelekar
|
Eleverna
ska ges möjlighet att delta i lekar, spel och idrotter som innefattar
sammansatta motoriska grundformer i olika miljöer och varierar och anpassar
sina rörelser till aktiviteten.
|
Lovdag
to-fre
|
22
|
Utelekar
|
|
|
23
|
SKOLAVSLUTNINGSVECKA
|
Terminsplaneringarna är preliminära och kan komma att ändras. Hör gärna av er till oss undervisande lärare i årskurs 2,4 och 5 om ni har några frågor.
Emma - emma.t.karlsson@stockholm.se
Hanna - hanna.olofsson@stockholm.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar