torsdag 14 augusti 2014

Ett nytt och ett inte så nytt ansikte på idrotten...

Hej!

Jag heter Andreas Ringdahl och är ny lärare i idrott och hälsa för årskurs 2, 4 och 6 på Johannes skola. Jag har tidigare arbetat ett år som idrottslärare på Hökarängsskolan i Farsta. Jag är utbildad vid Gymnastik-och idrottshögskolan samt är utbildad biolog vid Stockholms universitet. Jag ser fram emot ett spännande läsår med mycket idrott och att lära känna alla elever!

Jag heter Monica Pyhäjärvi och har arbetat på Johannes skola i 5 år. För enkelhetens skull brukar jag säga att jag går i åk 5 eftersom vi började här samtidigt. Det här läsåret kommer jag ha åk 1, 3 och 5 samt åk 6 i elevens val. Just nu sitter vi och planerar och förbereder för ett härligt och roligt idrottsår. Det första stora eventet för oss på idrotten är Hagaloppet, där vi tävlar om de gyllene skorna. Titta in under våra olika flikar så hittar ni både terminsplaneringar och årshjulet med spännande aktiviteter.

Vi är laddade för ett nytt läsår och ser fram emot att träffa er nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar