torsdag 25 augusti 2016

Hej alla elever och föräldrar på Johannes skola!


Nu är det dags att damma av den här bloggen lite, den har fått stå oanvänd alldeles för länge. Jag som tänkte göra det heter Emma och är ny lärare i idrott och hälsa på Johannes skola. Jag har precis fått min lärarexamen efter fem års studier på Gymnastik- och idrottshögskolan och är jätteexalterad att äntligen få börja jobba. Jag kommer att undervisa alla tvåor, fyror och femmor i idrott och hälsa.


Den här veckan har lektionerna i idrott och hälsa startat upp. Lektionerna är den här veckan inomhus då vi tillsammans har diskuterat "Vi idrottar schysst" och gått igenom rutiner och regler som gäller på idrotten. Utöver det har vi testat på några olika samarbetslekar.


Nästa vecka kommer vi att börja ha idrottslektionerna utomhus. Vi kommer att vara utomhus, förutom de gånger då vädret är lite väl ostadigt, då går vi in.


Mer information kommer att komma fortlöpande! Kontakta mig gärna på emma.t.karlsson@stockholm.se om det är något som ni undrar över.

Ha en trevlig dag!


Hälsningar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar